Prindi

altPole just palju inimesi, kelle meelest ratta vahetamine poleks tüütu, olgugi, et tegemist väga lihtsa protseduuriga. Veelgi tüütumaks osutub see jäistes ja lumistes konditsioonides, sest sellega kaasnevad mitmed komplikatsioonid ja ohud. Lumes või jäätunud teel ratta vahetamisel peaksite olema valmis, et auto või tungraud võivad libiseda. Kuna Teie jalgealune on samuti suhteliselt libe siis võib ette tulla ka enese käpulikäimisi. Alljärgnevas artiklis toome välja mõned näpunäited ja tehnikad, mida järgides peaksite selle tööga hakkama saama suhteliselt kerge vaevaga ja mis veelgi olulisem – ohutult.

Vajaminevad töövahendid

·         Rattavõti ehk ristvõti

·         Tõkiskingad

·         Kummimatt(selle asendab lihtsasti salongis asuv jalamatt)

·         Antifriis(abiks jäätunud mutrite/poltide lahti keeramisel)

·         Labidas

·         *puuhaamer

Ohutuse tagamine teel

Alustades rattavahetusega valige selleks ohutuim läheduses asetsev koht. Mida paremini olete teiste liiklejate jaoks nähtav, seda parem. Kindlasti pange teele ohukolmnurk ja võimalusel riietage end helkurvesti. Veenduge, et seisupidur on peale tõmmatud ja käigukast neutraalasendis.

Ümbruskonna ettevalmistamine

Kuna rattavahetusel tõstate auto ühe nurga üles ning sellega muudate normaalset raskuskeset, puhastage labida abil ümbritsev tööala korralikult ära. Asetage kummimatt kohale, kuhu plaanite põlvedega toetuda. Kummimatt kaitseb Teie jalgu nii vigastuste eest, mis võivad tekkida ebatasasel pinnal kui ka libisemise ja pakase eest. Auto rataste alla asetage tõkiskingad ja veenduge, et need toetavad korralikult vastu ratast. Võite ka jalaga paar kerget hoopi nende tagumistele külgedele anda, et nad ikka korralikult ratta ja maa vahel kinni oleks.

Ratta vahetamine

Talvise rattavahetuse muudab tihtipeale kõige ebameeldivamaks just see, et rattapoldid on kõvasti kinni külmunud. Kui ratast katab ilukilp, otsige üles kilbi ääres asuv väike ava ja sikutage sealt kilp maha. Kui olete poltidele/mutritele ligi pääsenud, keerake rattavõtme abil, vastupäeva keerates üks polt lahti. Keerake polte liikudes tähekujuliselt – 1.polt lahti, järgmisena vastaspolt jne. Liigselt ei maksa jõudu kasutada, sest külmavõetud poldi võib sedasi puruks keerata. Kui mõni polt on väga kinni, laske selle peale natuke antifriisi või soojendage seda tulemasina, tikkude või mõne muu vahendiga. Kui olete kõik poldid lahti keeranud, tõstke auto üles ning keerake poldid välja. Nüüd võtke ettevaatlikult ratas maha ja alustage varuratta alla panemist. Asetage varuratta poldiaugud kohakuti ning keerake poldid esialgu käsitsi nii sisse kui võimalik. Peale seda keerake rattavõtmega need kinni ja laske auto tagasi maha. Nüüd käige kõik poldid uuesti rattavõtmega üle ja veenduge, et poldid said korralikult kinni. Siinkohal soovitame taaskord jõuvarusid mitte kogu täiega mängu panna, sest võite nii endale kui autole liiga teha. Klõpsake ilukilp tagasi ratta peale ja sõit võib jätkuda.

Joomla SEF URLs by Artio