Prindi

Kui esitate küsimuse:“mis juhtub mu autoga, kui õli saab otsa?“ mõnele automehaanikule on vastus kiire ja lühike:“mäng läbi“. Mootorile võite nägemist öelda ning kuna tegemist on auto kõige väärtuslikuma osaga, siis on üldiselt targem uue auto peale mõtlema hakata. Kui olete teadlik madala õlitaseme ohtudest siis on hooletuse tõttu mootori kahjustamise võimalus kindlasti väiksem.

Kui mootoris on õlitase madal, puudub piisav määre, et metallosad, mis mootoris liiguvad saaksid võimalikult vabalt omavahel liikuda. Kui määrdeained jõuavad kriitilise punktini, kus õli ei täida enam oma ülesannet, hakkab mootori osade temperatuur tõusma. Selle tulemusena detailid paisuvad ning kiiluvad omavahel kinni. Kiilumise ajal kuluvad detailid väga intensiivselt ja nende parandamine on tavaliselt võimatu või äärmisel juhul ülikulukas. Tavaliselt vahetatakse sellised mootorid lihtsalt välja.

Selliseid ebameeldivusi saavad juhid vältida regulaarselt õlitaset kontrollides. Autotootjad on selle hõlbustamiseks mootoritele kinnitanud õlivarda. Neil on tavaliselt erkkollane või oranž plastmassist käepide, mille leidmine ei tohiks ka hämaras garaažis raske olla. Võtke õlivarras mootorist välja, puhastage see lapiga ja pange tagasi mootorisse. Oodake mõni sekund ning võtke uuesti välja. Selliselt saate õige näidu ning vajadusel lisage õli.

Õlitaseme kontrollimine on olulisem vanemate masinate puhul, kuna nende mootorites on rohkem vigu ning tihtipeale on tihendid vananenud ning lasevad õli läbi. Probleemide vältimiseks kontrollige õli võimalikult tihti.

Joomla SEF URLs by Artio