Prindi

liNii spetsialistid kui võhikud kinnitavad õlivahetuse tähtsust. Kuna tegemist on suhteliselt mitmekülgse tööga ja õli funktsioonid on aastatega mitmekesiseks arenenud, on tekkinud ka omajagu müüte näiteks selle kohta, millal peab õli vahetama. Alljärgnevalt tutvustame mõningaid neist ja kõrvutame neid reaalsusega – faktidega.

Müüt – vahetage õli iga läbitud 5000km tagant.

Fakt – kergemad ja efektiivsemad õlid pikendavad õli kestvust.

Aegadel, mil õlides ei kasutatud detergente, pehmendavaid osiseid ja muid lisandeid, mis hoiavad mootoriosi puhtana, oli 5000km õlivahetuse verstapost vajalik. Moodsad õlid on lahjemad, samas suurema viskoossusega ning hoiavad mootori puhtamana. Tänapäevaste õlidega on võimalik läbiga vabalt 10000km.

Müüt – musta värvi õli on must.

Fakt – nõgi, mis on mootoris muudab õli paari päevaga musta värvi.

Musta värvuse annab õlile nõgi ja tahm. Õli värvuse ja selle tööseisukorra vahel otsene seos puudub. Vaid detailse õlianalüüsi abil saate selle puhtuse ja omaduste kohta piisavalt informatsioni. Kuna tegemist on aga kalli ja kohati otstarbetu protseduuriga, ei ole selle tegemine õli seisukorra hindamiseks soovitatav.kui vahetate õli vastavalt ettenähtud hooldusvälpadele, vahetate Te õli ära enne kui see ohtlikult reostatud on.

Müüt – õli vahetatakse olenemata sõidutingimustest.

Fakt – küttesegu koostis dikteerib õlivahetuse vajaduse

Näiteks Põhja Ameerika kütusetootjad toodavad kütust, mille väävlisisaldus on tunduvalt suurem kui Jaapani või Euroopa tootjate kütusel. Sellest tulenevalt saavad Euroopa autojuhid sõita sama õliga pikemalt kui need, kes kasutavad Põhja Ameerika tootjate kaupa.

Müüt – õli tuleb vahetada vastavalt aastaajale.

Fakt – aastaläbi võite kasutada 5W30 õli. Kui elate väga soojades tingimustes(temp. ei lange alla 0) võite kasutada 10W30

5W30 tüüpi õli soovitatakse aastaringseks kasutuseks kõikjal, ka väga külmades tingimustes. 10W30-ga saate hakkama samuti aastaringselt, kuid kui temperatuur langeb alla 0 võib tekkida probleeme. Eesti tingimustes on soovitatud kasutada 5W30 õli.

Müüt – sünteetiline õli takistab mustuse uhtumist mootoris.

Fakt – pole olemas õli, mis takistakss sodi uhtumist.

Uhtliiv ja nõgi on sisepõlemismootorite töö tavaline „saadus“. Värske õli suudab enamuse sellest kokku korjata ja filtrini viia. Kui õli on juba mustusest küllatunud hakkab see settima mootoriosadele tekitased kohti, kuhu mustus hakkab uhtuma. Mõned sünteetilised õlid suudavad puhastavat toimet hoida pikemalt kuid setet ei suuda ära hoida ükski õli.

Müüt – sünteetiline õli on alati parem kui mittesünteetiline.

Fakt – sünteetilisel õlil ja mittesünteetilisel õlil on mõlemal omad head ja vead.

Sünteetiline õli ei anna eelist mittesünteetilise õli ees, kui sõidate normaalpööretel tavalistes ilmastikutingimustes. Kasu on sellest peamiselt võidusõidumootorites, mis töötavad kõrgema pööretevahemiku sees või kui sõidate pikema perioodi vältel alla 0 kraadises temperatuuris.

Joomla SEF URLs by Artio